Oct 29, 2010

OH REMAJA OH!




anak muda harapan bangsa
anak muda pewaris takhta negara
anak muda generasi harapan
anak muda...
anak muda...



Besarnya peran anak muda, tanggungjawab yang bakal digalas harapan rakyat

"amir kalau besar nanti nk jadi apa?" tanya seorang ibu?
erm, amir nak jadiiiiii perdana menteri!" sahut amir penuh semangat. si kecil namun cita-citanya besar. tersenyum lebar sang ibu.

"tak jadi perdana menteri pun tak apa amir, jadilah pemimpin bagi diri sendiri dan keluarga sendiri"bisik hati kecil ibunya sendiri sambil menguntum senyum. bukan tidak percaya anaknya mampu namun yang pentingnya agar bisa menjadi manusia berguna.

KE MANA HILANGNYA AMIR

bukan amir menjadi tumpuan disini, namun anak muda sekarang. ya, saya pun anak muda. manakan tidak sedih jika anak muda sering dipersalahkan, anak muda penyumbang terjadinya jenayah...anak muda...mana perginya slogan anak muda harapan bangsa..oh, remaja!

pergaulan bebas
zina,
pembuangan bayi,
pembunuhan kejam,
jenayah ragut, samun, rompak dsb.

semuanya 'dipelopori' anak muda. katalah apa sahaja keruntuhan nilai akhlak, kebanyakannya anak muda pelakunya! menyedihkan, anak melayulah heronya!

"kita harus mengetengahkan fesyen dan busana muslimah di pasaran sekarang!"
"siapa kata pakai tudung tidak boleh bergaya?"

memang sudah sinonim perempuan dan cantik.(namun ada juga istilah sekarang "lelaki cantik")

benar, ISLAM itu indah! semuanya yang indah itu ISLAM suka,Allah pun suka. tapi ada 'rules'nya. 'rules' itu bukan kongkongan, bukan juga penghalang untuk kebebasan. Namun, itulah sebenarnya menambahkan lagi keindahan yang sedia ada.

trend sekarang,

pakai tudung namun jarang pula tudungnya
pakai tudung namun labuhnya pula tidak menutup dada, bukan tudung yang kecil tapi dililit lilit sehingga kecil.
pakai tudung namun jika mata dilirik dilihat ke bawahnya pula, baju dan seluar masyaallah ketat.

itu baru sedikit, mungkin perlu 2 hari 3 malam menulis kesemua trend sekarang. belum masuk pula bab lelaki...

bukan dibilang diri ini sudah lengkap sempurna menutup aurat, namun masih banyak kurangnya, tetapi marilah bersama kita memperbaikinya.



to be continue~~

got to go. ade kuliah perio n konservasi.


Mendambakan Kasih Ilahi

-d.a.m.e.y-

4 comments:

izan said...

hurm bagus2.
aku rase kalo ade antara kenalan kita yg baca ni, semoga post ni bagi manfaat or kesedaran.

"sampaikanlah pesanku walaupun cuma satu ayat"

damey said...

ak pon tataw ak mepek ape.
hahaaa.

macam gak nyambung je!

eton said...

haha..damey..ok r tu..tesusun skit ayatmu dr ak..hehe

damey said...

tq eton :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...