Dec 31, 2010

SEBIRU HARI KITA ep 1





HAMKA

23/12/2010 - 27/12/2010
BOGOR ADVENTURE RESORT


23/12/ 2010
1st day

7.oo pagi : kitorang gerak pergi ke jakarta barat. mula- mula nak pergi ke trisakti kampus FK tapi tak taw jalan..terpaksa lah pergi ke RI zilal dulu. Perut masing-masing dah berdangdut entah ape ape. sementara nak tunggu yang lain siap kitorang pergi la cari sarapan pagi.last-last jumpe la sandwich sejuk dekat circle k. beli la 3 bungkus then makan di tepi jalan + longkang di tepi sebagai penambah aroma memang sangat mabeles lho!

10 pagi: 4 buah bas bertolak dari jakarta. memang subhanallah ! sangat cantik langit pagi tuh. sepanjang perjalanan aku ambil gambar langit SAHAJA. sebab terrrrrllaaaaaluuuuu chantek ok!

tak ingat sampai bogor pukul berapa. tapi dalam perjalanan bas depan kitorang rosak tibe2 kt tepi jalan. berhenti sekejap utk tolong ape2 yg patut. then, dah ok semua barulah ktorang meneruskan perjalanan. jalan raya kat bogor sangat kecik dan sempit. memang muat untuk satu kereta je yang lalu dan tepi2 jalan tu ada kedai jual baju,buah, dll. rasanye kalau nak beli baju boleh je beli terus dari dalam kereta tak payah turun disebabkan memang kedai die betul betul  tepi jalan. tapi takdela diorang buat macam tu kan.


terserlah kepenatan





disebabkan tempat tinggal kitorang nun melangit, terpaksa lah kitorang turun dari bas dan berjalan kaki. alhamdulillah, walaupun tengah hari tyme tu tapi cuaxa redup kitorang pun mendaki lah bukit. dan juara mendaki bukit jatuh kepada ETOONNN, coz mendaki bukit pakai heels beb! bukan 1 2 inch tapi 3 inch (*kot) wa cakap lu!..kalau satu bukit je takpe lagi ..tapi ni siap naek bukit, turun, naek balik..berpuloh puloh anak tangge x payah cakap la.same level rasenye dengan tangge kat batu caves. rasenye kalau duduk kt situ 10 hari maw jadik kembar saipul apek ak nih. namun begituu.. kitorang tetap enjoy!!




pemandangan dr atas subhanallah..bunyi air terjun + cuaca sejuk, sangat mendamaikan jiwa. memang jauh beza dengan jakarta nih. rindu nak pergi lagi tempat tu. kitorang makan dalam dulang dengan akhawat yang lain. 1st lunch , grup kitorang(ak n eli, yanti geng lain) syira,k,ain mersing, k.asma' jordan n ade lagi tp x ingat .grup kitorg ngadap dulang paling awal, licin selicin licinnye paling awal, dan jugak tambah lauk yg ada lebih2 tu. memang lah masing masing mentekedarah. nauzubillah tengok masing-masing makan.haha




ptg pulak sesi taaruf dan ldk. 


1st activity: setiap orang kena berebut untuk menjadi no 1, dan no yang paling sedikit bilangannya. tapi yang kelakarnya, memang ada akhawat yang volunteer dan dengan ke-cool-an nye memilih no 6.(no yg terakhir)  so, nombor2 tersebut adalah nombor grup masing-masing. 


2nd act: kitorang bertaaruf antara setiap ahli grup dan setiap orang kene lukis satu gambar yang ada dalam kepala masing2. dari gambar gambar tersebut tercantumlah menjadi nama grup.nama grup ak adalah N.Z.A (nur zilalul alam- cahaya naungan alam)  gabungan dari gambar bunga, hujan,lampu, rumah, al-quran dan bulan. sangat kagum dengan kekretipan diorang.



3rd act:  game untuk menguji siapa yang selalu 'mengemil'  semut. haha. sebenarnya, games tu nak suruh kitorang ingat nama sorang2 akhawat. so kitorang di beri 1 buku dan buku tersebut di pas-pas (bukan um*o ye) sambil tu sorang-sorang kene sebut..saya damey, ini buku saya..saya dapat buku ni dari eton [ada kaitan dengan yang hidup sahaja]. yang paling nazak siapa yang mulakan games tu buku tu akan balik semula kat orang tu dan die kene ulang die dapat buku tu dari akhawat last, dan akhawat last dapat dari 2nd last akhawat 


contoh: saya damey, ini buku saya,saya dapat buku ini dari eton,eton dapat buku ni dari peah, peah dapat buku ni dari joyah dan bla bla bla...


malam (1st slot) dari ust wan mengenai syahadatain. alhamdulillah sedikit pengertian dan kefahaman tentang syahadatain tu [nak tau syahadatain tentang apa?? tunggu entri laen].




next post : sebiru hari kita ep 2~



Mendambakan Kasih Ilahi

-d.a.m.e.y-



8 comments:

eton said...

peah!!!
mu ingat detail gle!!!
eh..die kire smpai 7 la..
nasib baik ang xmention psl betape NGANTUK nye kite time denga slot mlm..adeh la..

damey said...

eton:xyah la kite membuke pekung di dada.hoho.

damey said...

canteknye lah pic 1st tuh..mcm edit je

Ara Ali Fath said...

k.nisa!
detail btol die cte. hehe
N.Z.A- sgt ingat nama group kita tu!
rindu la masa2 tu. huhu

5689 said...

zzzzz2018.8.23
coach outlet
soccer boots
fitflops sale
pandora jewelry outlet
nike presto
moncler online outlet
pandora jewelry
pandora jewelry
adidas football soldes
pandora charms outlet

yanmaneee said...

air max 270
christian louboutin sale
christian louboutin outlet
michael kors outlet
jordan shoes
michael kors outlet
russell westbrook shoes
golden goose
moncler jackets
lebron shoes

Susan said...

vWhat are some of the cheapest places to travel? From Asia to Africa and Europe, Things to do post ‘s got a budget breakdowns for the cheapest places to travel.

Unknown said...

Learn More Here useful content read what he said click here to investigate click here for more info more tips here

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...